Sähkönmyynti

Muuttaminen

Muuttaessasi sinun tulee irtisanoa nykyinen sähkösopimus ja tehdä uusi sopimus uuteen osoitteeseen. Voit tehdä uuden sähkönmyyntisopimuksen helposti nettisivujemme kautta. Verkkopalvelusopimus eli sähkönsiirtosopimus muodostuu automaattisesti tehtyäsi meille uuden sähkönmyyntisopimuksen.

Nykyistä sähkösopimustasi ei sellaisenaan voi siirtää uuteen asuntoon, vaan sinne tulee tehdä kokonaan uusi sähkösopimus. Tutustu sopimustyyppeihin ja hintoihimme tarkemmin täällä.

Sähkölaskut ja maksaminen

Löydät sähkölaskusi Online-palvelustamme. Online-palveluun pääset rekisteröitymään käyttäjäksi nettisivuillamme.

Mikäli olet rekisteröitynyt Kivra-digipostipalvelun käyttäjäksi, löydät laskumme myös sieltä. Avoimet laskusi ja mahdolliset muistutuskulut korkoineen näet MyRopo-palvelusta.

Laskutustavaksi voit valita e-laskun, Kivra-digilaskun tai paperilaskun. Paperiton laskutus säästää sekä omaa aikaasi että ympäristöä. Sähköinen lasku on nopea, ajasta ja paikasta riippumaton tapa hoitaa lasku. Yritykset voivat valita laskutustavaksi joko verkkolaskun tai paperilaskun. Lisätietoja: Laskutus

Digipostipalvelu Kivrassa voi vastaanottaa, maksaa ja arkistoida laskuja kaikilta palveluun liittyneiltä yrityksiltä. Voit myös jakaa laskuja nähtäväksi toisen Kivraan rekisteröityneen henkilön kanssa.

Pääset rekisteröitymään Kivran käyttäjäksi osoitteessa kivra.fi

Pääset tekemään e-laskutilauksen omasta verkkopankistasi. Kirjaudu verkkopankkiisi ja navigoi kohtaan e-laskun tilaus. Hae laskuttajaksi Nurmijärven Sähkö Oy:n sähkölaskut ja lisää tunnistetiedoksi laskun viitenumero. Tarkista lopuksi tietojen oikeellisuus ja vahvista sopimus. E-laskusopimuksen tehtyäsi tieto e-laskuun siirtymisestä tulee meille automaattisesti, ja sen jälkeen laskumme ohjautuvat suoraan verkkopankkiisi. Siirtyminen e-laskuun ei muuta laskutusrytmiäsi.

Sähkönsiirto (verkkopalvelu) ja sähkönmyynti on eriytetty toisistaan. Sähköverkkoyhtiösi laskuttaa sinua sähkönsiirron osalta, ja valitsemasi sähkönmyyjä myydyn sähkön osalta. Koska Nurmijärven Sähköverkko toimii Nurmijärven alueella paikallisena jakeluverkkoyhtiönä, Nurmijärven Sähkönmyynnin paikalliset asiakkaat maksavat samalla laskulla aina sähkönmyynnistä ja -siirrosta.

Ropo Oy hoitaa maksuvalvontaamme. Laskun eräpäivän siirto onnistuu MyRopo-palvelussa osoitteessa www.myropo.fi. Ropon sivuilla voit myös tarvittaessa tehdä maksusuunnitelman laskullesi. Ropo palvelee myös puhelimitse numerossa (09) 2315 0433 arkisin klo 8-20 ja lauantaisin klo 10-15.

Kyllä voit maksaa laskuja maksupalvelussa tai pankissa myös ilman tilisiirtolomaketta. Kaikki laskun maksamiseen tarvittavat tiedot eli viitenumero, viivakoodi, saajan tilinumero, maksun saaja, summa sekä eräpäivä löytyvät laskun alaosasta. Jos haluat säilyttää laskun erittelyosan itselläsi, voit leikata irti vain laskun alaosan maksutietoineen, ja toimittaa sen allekirjoituksen kera maksupalveluun tai pankkiin. Lisätietoja voit kysyä omasta pankistasi.

Sähkösopimukset

Sopimuksen teon jälkeen olet saanut sopimusvahvistuksen kirjepostilla tai Kivra-digipostipalvelussa. Löydät sopimustietosi myös Online-palvelustamme, jonne voit rekisteröityä täällä.

Määräaikaisen sopimuksen päätyttyä sähköt eivät käyttöpaikalla katkea, vaan sopimus muuttuu automaattisesti toistaiseksi voimassa olevaksi sopimukseksi uusin hinnoin. Muuttuneista hinnoista ilmoitamme sinulle kirjepostilla. Olemme sinuun hyvissä ajoin yhteydessä ennen määräaikaisen sopimuksesi päättymistä ja lähetämme jatkotarjouksen. Tutustu sopimustyyppeihin ja hintoihin.

Määräaikaisilla sopimusasiakkailla on mahdollisuus irtisanoa sopimus kesken sopimuskauden maksamalla sopimussakko. Irtisanomismahdollisuus koskee vain kuluttaja-asiakkaita, ei yrityksiä. Sakkomaksun suuruus riippuu asiakkaan vuosikulutuksesta, ja sakkomaksun suuruuden voit tarkistaa sopimusvahvistuksestasi. Sakkomaksu erääntyy maksettavaksi irtisanomista seuraavassa sähkölaskussa. Irtisanomisen jälkeen voit tehdä uuden sähkösopimuksen Nurmijärven Sähkön tai muun sähköyhtiön kanssa. Uusi sopimus saadaan voimaan aikaisintaan 14+1 vrk kuluttua irtisanomisesta.

Lähetämme tehdystä sopimuksesta asiakkaalle aina sopimusvahvistuksen kirjepostilla, joka toimitetaan normaalisti 2 viikon kuluessa sopimuksen tekemisestä. Mikäli asiakas on rekisteröitynyt Kivra-digipostipalveluun käyttäjäksi, saa hän sopimusvahvistuksen Kivraan.

Toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen voi irtisanoa kahden viikon irtisanomisajan puitteissa. Määräaikaisen sopimuksen irtisanominen kesken sopimuskauden onnistuu ainoastaan maksamalla sopimussakko (ei koske yrityksiä). Sopimussakon suuruuden voit tarkistaa omasta sopimusvahvistuksesta. Muuton vuoksi sähkösopimuksen päättäminen onnistuu helpoiten soittamalla asiakaspalveluumme numeroon (09) 8780 7300.

Vuonna 2023 Nurmijärven Sähkö hankki kaiken asiakkailleen myymänsä sähkön Nord Pool -sähköpörssistä. Myymämme sähkö jakaantui energialähteittäin seuraavasti: uusiutuvat energialähteet 5,34 %, turve ja fossiiliset energialähteet 80,62 % ja ydinvoima 14,04 %. Pörssisähkön alkuperä perustuu Energiaviraston laskemaan jäännösjakaumaan. Mikäli haluat että käyttämäsi sähkö on 100 % uusiutuvaa energiaa, voit valita sopimustuotteeksi alkuperätakuin varmennetun Tuulisähkön tai Pörssisähkö Tuuli -sopimuksen.

Online-palvelu ja kulutuksenseuranta

Pääset seuraamaan sähkönkulutustasi Online-palvelussa. Rekisteröidy Onlineen käyttäjäksi täältä. Palvelussa voit seurata omaa sähkönkäyttöäsi tunti-, vuorokausi-, viikko-, kuukausi-, tai vuositasolla sekä verrata sähkönkäyttöäsi aikaisempiin vuosiin.

Onlinessa voit mm. tarkastella sopimus- ja asiakastietojasi, sähkölaskuja, taloutesi sähkönkulutusta sekä päivittää tietojasi keskeytysviestintäpalveluun. Onlinen kautta voit myös tehdä uuden sähkösopimuksen.

Varmista, että olet rekisteröitynyt palvelun käyttäjäksi. Mikäli sinulla on rekisteröitymisen jälkeen vaikeuksia kirjautua palveluun, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Mikäli olet rekisteröitynyt ja kirjautunut Onlineen onnistuneesti, mutta et näe sieltä sopimus- tai kulutustietojasi, voi syynä olla se, että olet sähkösopimuksen toinen sopimusosapuoli eli ns. kakkoskäyttäjä. Jotta saat sopimus- ja kulutustiedot nähtäväksi, tarvitsemme sopimuksen toiselta osapuolelta eli ns. ykköskäyttäjältä henkilöasiakkaan valtakirjan. Täytetty valtakirja tulee toimittaa asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@nurmijarvensahko.fi, jonka jälkeen pääsemme lisäämään sopimustiedot erikseen Onlineesi.

Yrityksen Online-sähkönseurantaa varten tarvitaan yritysasiakkaan valtakirja, joka tulee palauttaa osoitteeseen asiakaspalvelu@nurmijarvensahko.fi. Valtuutettu saa sähköpostitse linkin, jota kautta hän pääsee luomaan omat tunnukset yrityksen Onlineen. Poikkeuksena ohjeistuksesta ovat mm.  isännöitsijät, joiden on mahdollista seurata usean yrityksen sopimus- ja kulutustietoja. Heidän tulee toimittaa valtakirja ja rekisteröityä Onlinen käyttäjäksi ensin henkilöasiakkaana. Yritysten tiedot voidaan lisätä valtuutetun omaan Onlineen, jolloin kaikkien seurattavien yritysten sopimus- ja kulutustiedot löytyvät helposti yhdestä paikasta omien tietojen alta.

Joskus Online-palvelumme ei kirjautumisen yhteydessä ehdi noutaa kaikkia laskujen maksutietoja. Kokeile kirjautua palvelusta ulos ja uudestaan takaisin sisään.

Tämän jälkeen maksamasi lasku pitäisi näkyä suoritettuna. Jos näin ei kuitenkaan ole, voit olla asiasta yhteydessä asiakaspalveluumme ja voimme tarkistaa tilanteen.

Huomaathan, että laskun maksusta voi mennä muutama päivä, ennen kuin laskun tila päivittyy ja näkyy Onlinessa maksettuna.

Sähkönsiirto

Sähköliittymät

Nurmijärven kunnan alueella rakennusluvan saamiseksi tulee ensin pyytää lausunto sähköliittymästä. Lausunnon saat tilattua lomakkeella: Rakennuslupalausuntolomake

Seuraavaksi voit tilata sähköliittymän. Tämä kannattaa tehdä hyvissä ajoin ennen sähkön tarvetta.

Sähköliittymä tulee siirtää uudelle omistajalle joko toimittamalla kiinteistön kauppakirjakopio, josta selviää, että sähköliittymä siirtyy kaupanteon yhteydessä tai vaihtoehtoisesti liittymänsiirtokaavakkeella.

Mikäli kiinteistön sähköntarve loppuu kokonaan, tulee ottaa yhteyttä Nurmijärven Sähköverkkoon, jotta sähköliittymä saadaan purettua. Vaihtoehtoisesti kiinteistön sähköliittymä voidaan siirtää ylläpitoon.

Mikäli kiinteistön sähkön tarve kasvaa, on selvitettävä liittymiskaapelin koko ja kestävyys sekä tarvittavan pääsulakekoon hinta Nurmijärven Sähköverkolta. Liittymän pääsulake ei saa olla liittymisoikeutta suurempi.

Suunniteltaessa aurinkopaneelien hankintaa tulee tehdä ennakkoilmoitus laitteiston koosta, jotta voimme tarkistaa liittymän maksimikytkettävyyden. Lue lisää: Sähkön pientuotanto

Tuotantolaitteiston kytkennästä annamme erikseen käyttöönottoluvan sähköpostitse, kun sopimusasiat niin verkonhaltijan, kuin myyjän kanssa ovat kunnossa.

Sähkömarkkinalain mukaan sähkönkäyttäjällä on oikeus saada vakiokorvausta, kun hän on ollut yhtäjaksoisesti ilman sähköjä vähintään 12 tuntia. Lisätietoja energiateollisuuden sivuilta Sähkökatkoista maksettavat korvaukset – Energiateollisuus

  1. Tulppamallisen pääsulakkeen voit vaihtaa itse.
  2. Kahvasulakkeita ei saa vaihtaa kuin sähköalan ammattilainen.
  3. Keskuksessa kiinteästi asennettuna oleva automaattisulake on helppokäyttöinen ja sen voi itse kääntää takaisin päälle, mutta sen vaihto on ammattilaisen työtä. (Nämä eivät ole suositeltavia sulaketyyppejä pääsulakkeiksi)

 

Tukesin sivuilta voit lukea lisää Kodin sähköturvallisuudesta.

Jos kohteessasi palaa toistuvasti pääsulakkeita, suosittelemme ottamaan yhteyttä sähköurakoitsijaan, joka voi mahdollisesti auttaa tasaamaan kuormituksia siten, ettei sulakepaloja enää tapahdu.

Mikäli sähkönkäyttösi on  lisääntynyt tai muuttunut esimerkiksi sähköauton latauksen tai lämmitysmuodon muuttumisen vuoksi kannattaa ottaa yhteyttä meihin  joko soittamalla Tekniseen asiakaspalveluun tai lomakkeen kautta, mahdollisen lisäliittymätarpeen vuoksi.

Sähkön mittaus

HAN-portin aktivoinnin voi tilata Mittarin vaihto ja/tai HAN-portin aktivointi -lomakkeemme kautta. Aktivointi tapahtuu viiden työpäivän viiveellä tilauksesta.

HAN-portista luettava tieto on salaamatonta. Loppukäyttäjän mittaustietojen, jotka ovat henkilötietoja, suojaamiseksi rajapinnasta tulisi saada säädetyt tiedot vain, kun asiakasrajapinta on aktivoitu loppukäyttäjän pyynnöstä (TEM, Valtioneuvoston asetus TEM/2021/118).

Mittalaitteen ennenaikaisessa vaihdossa asiakkaalla tulee olla todellinen tarve vaihtotoimenpiteelle. Voit tilata mittarin vaihdon lomakkeemme kautta. Mittarinvaihto on jakeluverkkomme asiakkaillemme maksuton.

Ylläpito- ja huoltotehtävissä vikaantunut mittari vaihdetaan mahdollisimman nopeasti ja näissä tapauksissa ilmoitus voi tulla jopa vasta vaihtopäivänä.

Kausivaihdoissa, joissa mittareita vaihdetaan ”massana”, asiakkaat saavat ilmoituksen vaihdosta tai sovittavasta ajasta hyvissä ajoin etukäteen.

Jakeluverkkoalueellamme toimiva ilmainen palvelurele kytkeytyy vaihtelevasti päälle klo 22-00 ja pois päältä klo 06. Tämä palvelureleen/varaajan ohjaus ei ole sidoksissa myynti- eikä siirtotariffiin.

Emme toimita, huolla tai ylläpidä kotiautomaatiojärjestelmiä.

Aikasarjaluenta-aineistojen toimitus ei muutu. Tämä tarkoittaa sitä, että jatkossa kulutuksen näkee 15 minuutin jaksoissa (aiemman tunnin sijaan), mutta se on luettavissa palvelusta vasta 1-7 päivän jälkeen.

Sähkömittareiden etäyhteyksissä saattaa kuitenkin joskus ilmetä häiriöitä, jotka estävät mittaustiedon siirtymisen mittarilta järjestelmiimme ja todellisen kulutuksen mukaisia mittaustietoja jää puuttumaan. Häiriöt voivat johtua esimerkiksi sähkömittarin rikkoutuneesta viestintämoduulista tai tiedonsiirtoverkon vikatilanteesta.

 

Mikäli mittaustietoja puuttuu joltain tunneilta/varteilta esimerkiksi tiedonsiirto-ongelmien vuoksi, jakeluverkonhaltijan tehtävänä on arvioida puuttuvat kulutustiedot. Arviointi on suoritettava viimeistään viiden vuorokauden kuluttua häiriöstä, ellei mitattuja arvoja ole saatavilla.

Teemme kulutustietojen arvioinnin kohteen aiemman käyttöprofiilin perusteella huomioiden muun muassa ulkolämpötilan, arkipäivät ja pyhät. Mittarilta saatavat kokonaiskulutukset toimivat lisäksi arvioinnin pohjana.

Jos asiakkaan verkkopalvelulasku on ehtinyt muodostua arvioitujen kulutustietojen perusteella, niin tiedot korjataan mahdollisuuksien mukaan takautuvasti koko arvioidun kauden osalta seuraavan laskun yhteydessä. Tämä ei vaadi asiakkailtamme toimenpiteitä.

Mikäli kohteesta halutaan katkaista sähkö, tulee se tehdä mittarissa olevalta katkonapilta. Mikäli kohteen pääkytkin käännetään pois päältä ja tästä ei ole erikseen verkkoyhtiöön ilmoitettu, alkaa kohteessa kulutuksen arviointi, perustuen aikaisempaan kulutukseen. (Palvelu määrittelee kohteen vikaantuneeksi ja näin alkaa sähkömarkkinalain mukaan arvioida kohdetta).

Jotta turhilta arvioinneilta vältytään, tulee kiinteistön sähkö katkaista mittarissa olevalta katkonapilta.

Sähkötöiden ajaksi sähkö tulee katkaista irrottamalla kohteen pääsulakkeet. (Ilmoitathan tästäkin, mikäli kohde on sähköttä yli 3 vuorokautta.)

Muut palvelut

Jakeluverkkoalueellamme kaapelinäytöt tilataan osoitteesta kaivulupa.fi

Tarjoamme asiakkaillemme puunkaatoapua sähkölinjojen läheisyydessä olevien puiden kaatamiseen. Puunkaatoavun suorittaa Exsane Oy, 050 386 2297, exsane@exsane.fi

Sähköpula ja sen aikaiset sähkökatkot

Sähköpulatilanne voi syntyä usealla eri tavalla, kuten pitkäkestoisen kylmän pakkasjakson, voimalaitoksen tai sähkön siirtoyhteyden vikaantumisen tai näiden yhdistelmän seurauksena. Sähköpula ajoittuu todennäköisimmin kovimpiin kulutuspiikkeihin. Sähköntarve on yleensä suurimmillaan arkiaamuina klo 7.00-9.00 ja alkuiltaisin klo 16.00-18.00. Sähköpulan syntymiseen voi vaikuttaa vähentämällä sähkönkulutusta edellä mainittuina ajankohtina.

Sähköpulan sattuessa tilanne on ammattilaisten hallinnassa. Mahdollisiin sähkönjakelun rajoituksiin on varauduttu ennakkoon. Fingridillä sekä paikallisilla sähköverkkoyhtiöillä on mahdollista sähköpulaa varten suunnitelmat sekä valmistellut ja harjoitellut toimenpiteet. Fingrid antaa paikallisille sähköverkkoyhtiöille tiedon irti kytkettävän tehon määrästä. Paikallinen sähköverkkoyhtiö toteuttaa tämän jälkeen sähkönjakelun irtikytkennän kiertävinä katkoina omalla vastuualueellaan. Katkosuunnitelmat ovat tehty ennakkoon, jotta kriittisemmät kohteet, kuten sairaalat, eivät joudu sähkökatkon piiriin. Katkot toteutetaan Fingridin pyynnöstä.

  • Kun sähköpulan riski on tiedossa, siitä uutisoidaan ja tiedotetaan laajasti. Mahdolliset sähkönjakelun rajoitukset tehdään hallitusti ja niistä viestitään mahdollisuuksien mukaan ennakkoon, ellei kyse ole akuutista viasta.
  • Sähköpulan vaatimista sähkökatkoista ei ole aina mahdollisuutta tiedottaa ennakkoon, mutta siihen pyritään.
  • Saat Nurmijärven Sähköverkolta tiedon katkosta viimeistään katkon alkaessa verkkoyhtiön omien viestintäkanavien kautta.

  • Mieti jo etukäteen, miten toimit, jos sähköt olisivat poikki kahden tunnin ajan.
  • Kun sähköpulan riski on tiedossa, siitä uutisoidaan ja tiedotetaan laajasti. Työ- ja elinkeinoministeriö julkaisee tiedotteen Fingridin ilmoittaessa kiristyneestä tehotilanteesta. Myös Fingrid, paikalliset sähköverkkoyhtiöt ja media tiedottavat sähköpulasta ja toimintaohjeista. Seuraa uutisia sekä kantaverkkoyhtiö Fingridin ja paikallisen sähköverkkoyhtiön viestintää ja sosiaalisen median kanavia.
  • Varaa ja ylläpidä kotivaraa, jossa on ruokaa ja juotavaa. Yleisen ohjeen mukaan jokaisessa kodissa pitäisi olla valmius selvitä itsenäisesti häiriötilanteen sattuessa ainakin 72 tuntia. Ohjeita varautumiseen saat mm. 72 tuntia -sivustolta: https://72tuntia.fi.
  • Pidä puhelimesi ja muut tietotekniset laitteesi ladattuina ja hanki muutamia varavirtalähteitä.
  • Pysy rauhallisena, tilanne on ammattilaisten hallinnassa ja toiminta on suunniteltu ja harjoiteltu ennakkoon.

Lue lisää sähkökatkoista ja niihin varautumisesta.

  • Pysy rauhallisena, tilanne on ammattilaisten hallinnassa.
  • Sammuta päälle jääneet sähkölaitteet, kuten liesi, kahvinkeitin ja sauna. Voit jättää esimerkiksi yhteen huoneeseen valot päälle, niin tiedät milloin sähköt palaavat.
  • Vältä jääkaapin ja pakastimen avaamista, etteivät elintarvikkeet ala lämmetä.
  • Vältä ikkunoiden ja ulko-ovien aukipitämistä, ettei asunto ala kylmetä.
  • Sähköverkkoyhtiöön ei tarvitse olla yhteydessä sähköpulaan liittyvissä sähkökatkoissa. Nurmijärven Sähköverkko tiedottaa asiakkaita tilanteesta mm. häiriökarttapalvelun ja erillisten tiedotteiden kautta sekä asiakkaille tehtävällä suoralla viestinnällä.

Lue lisää sähkökatkoista ja niihin varautumisesta.

  • Sähköpulassa sähkökatko kestää kerrallaan noin kaksi tuntia, jonka jälkeen sähköt palautetaan keskeytysten jatkuessa muualla, siihen asti, kunnes sähköpulatilanne on ohi. Toimintatavalla pyritään estämään kiinteistöjen liiallinen jäähtyminen ja vaurioiden syntyminen (esim. putkien jäätyminen). Myöskään pakastin ei kahdessa tunnissa ala sulaa, ellei sen ovea availe tarpeettomasti.
  • Kaupungin kattavassa kaukolämpöverkossa pyritään pitämään vesi liikkeellä kaikissa tilanteissa, jolloin vesi kiertää kaikkialla putkistossa eikä jäähtymistä tai jäätymistä pääsisi tapahtumaan.

  • Älä kytke kaikkia sähkölaitteita päälle heti sähköjen palattua. Sähköpulatilanne voi olla edelleen käynnissä, ja sähkökatkoja kierrätetään muilla sähkönkäyttäjillä. Sähkön säästäminen on muutenkin kannatettavaa.
  • Tarkista sähkölaitteet, ettei esimerkiksi liesi tai sauna jäänyt sähkökatkon alkaessa päälle.
  • Sähkökatkon aikana ja sen jälkeen on hyvä olla varovainen, kun laskee lämmintä vettä hanasta tai suihkusta. Katkon vuoksi veden lämpötila voi vaihdella ja hanoista voi tulla myös poikkeuksellisen kuumaa vettä.

Kaukolämmitetyssä talossa esimerkiksi parin tunnin sähkökatkon vaikutukset ovat pieniä.

Sähkökatkon aikana talon lämmön kierto loppuu, koska se perustuu sähköllä toimivaan pumppuun. Katkon jälkeen lämmitys alkaa toimimaan normaalisti talon kiertovesipumpun palauduttua sähköihin.

Hanoista ja suihkusta voi edelleen tulla vettä, mutta sitä ei suositella käytettäväksi, koska sähkökatkon aikana käyttöveden lämpötila saattaa nousta haluttua korkeammaksi. Myös heti katkon jälkeen käyttövesi voi olla tavallista lämpimämpää.

Jos lämmitys ei käynnisty sähkökatkon jälkeen, ole yhteydessä huoltoyhtiöön tai meihin. Kaukolämpöasioissa päivystysnumeromme 24/7 on 050 386 2228.

  • Sähköpulan vuoksi tehtävistä katkoista ei makseta korvauksia, sillä kyse ei ole sähkömarkkinalain mukaisesta virheestä sähkönjakelussa.
  • Sähköpulan vuoksi toteutettavien kiertävien sähkökatkojen ei lähtökohtaisesti tulisi aiheuttaa suoria vahinkoja, kuten rikkoa laitteita tai johtaa elintarvikkeiden pilaantumiseen. Kaikkien sähkönkäyttäjien tulee joka tapauksessa olla varautunut sähkökatkoihin esimerkiksi myrskyjen seurauksena.
  • Sähköjen katkeaminen ja päälle kytkeminen ei saisi rikkoa esimerkiksi sähkölaitteita, vaan sähkölaitteet on suunniteltava siten, että ne kestävät sähkökatkon.
  • Lyhyen, muutaman tunnin sähkökatkon aikana jääkaappi ei ehdi lämmetä eikä pakastin ala sulaa, kunhan niiden ovia ei availe tarpeettomasti.

Sähkömarkkinalain perusteella asiakkaalla on oikeus vahingonkorvauksiin, jos sähkönjakelussa on virhe. Sähköpulatilanteeseen perustuvissa sähkökatkoissa kyse ei ole sähkönjakelussa olevasta virheestä, koska sähkökatko johtuu paikallisen sähköverkkoyhtiön vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolisesta syystä.

Kaukolämpö

Kaukolämpösopimus

Kaukolämpölinjan välittömässä läheisyydessä olevat kiinteistöt voivat liittyä kaukolämpöverkkoon. Lisätietoja saat osoitteesta asiakaspalvelu@nurmijarvensahko.fi.

Mikäli haluat siirtää sopimuksesi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@nurmijarvensahko.fi.

Omakoti- tai paritaloasukkaan on ilmoitettava muuttopäivänsä, jotta kaukolämpösopimus hänen osaltaan voidaan päättää ja siirtää sopimus uuden asukkaan nimiin.

Sopimusteho on asiakkaan kanssa kaukolämpöön liittymisen yhteydessä sovittu teho, jonka asiakas maksimissaan tarvitsee kiinteistöönsä. Laskutusteho on kaukolämpötuotteesta riippuen sama tai alempi teho kuin sopimusteho, ja sitä käytetään perusmaksun perusteena.

Kaukolämmön hinta ja kulutuksen seuranta

Oheisesta hinnastosta löytyy tietoa lämmön liittymismaksuista. Liittymismaksun perusteena on kiinteistön tarvitsema maksimilämpötehotarve.

Perusmaksulla katetaan lämpötoiminnan kiinteitä kuluja.

Kaukolämmön hinta muodostuu energiamaksusta, perusmaksusta ja arvonlisäverosta. Kaukolämpöverkkoon liittyneet asiakkaat maksavat energiamaksun käyttämästään lämpöenergiasta sekä perusmaksun tilaamastaan sopimustehosta. Lämmön myyntihinnastosta löydät tarkemmat tiedot energiamaksusta sekä perusmaksusta.

Kyllä. Pääset tekemään e-laskutilauksen omasta verkkopankistasi. Kirjaudu verkkopankkiisi ja navigoi kohtaan e-laskun tilaus. Hae laskuttajaksi Nurmijärven Sähkö Oy:n sähkölaskut ja lisää tunnistetiedoksi laskun viitenumero. Tarkista lopuksi tietojen oikeellisuus ja vahvista sopimus. E-laskusopimuksen tehtyäsi tieto e-laskuun siirtymisestä tulee meille automaattisesti, ja sen jälkeen laskumme ohjautuvat suoraan verkkopankkiisi. Siirtyminen e-laskuun ei muuta laskutusrytmiäsi.

Kaukolämmön ja sähkönkulutusta voi seurata Online-palvelumme kautta.

Häiriöt kaukolämmön jakelussa

Suunnitellut kaukolämpöverkon huollosta johtuvat käyttökatkot painottuvat kesäaikaan. Niistä kerrotaan asiakkaille tiedotteilla, verkkosivuillamme ja sosiaalisen median kanavissamme.

Kaukolämmön häiriötiedotteet

Kaukolämpöasioissa päivystysnumeromme 24/7 on 0800 181 811 .

Syitä voi olla monia. Kerrostaloasukkaiden kannattaa ensisijaisesti ottaa yhteyttä kiinteistön huoltoyhtiöön, omakoti- tai paritalossa asuvat voivat olla suoraan yhteydessä Nurmijärven Sähköön.