Ajan­kohtaista, Tiedotteet

Kaukolämmön yksityisasiakkaat antoivat huipputulokset Nurmijärven Sähkölle!

EPSI Ratingin vuosittain toteuttama energiayhtiöiden sähkönmyynnin, sähkönsiirron ja kaukolämmön asiakastyytyväisyystutkimus toi Nurmijärven Sähkölle hyvät tulokset. Asiakkaamme ovat tyytyväisiä laadukkaaseen palveluun ja kattavaan asiakaskokemukseen

EPSI Data Collection Services haastatteli asiakastyytyväisyystutkimukseen syksyn aikana yhteensä yli 12 000 Suomessa asuvaa henkilöä ja yritystä, jotka ovat asiakassuhteessa Suomessa toimivaan energiayhtiöön.

Kaukolämmön yksityisasiakkaiden arviot nostivat Nurmijärven Sähkön tutkimuksen kärkeen

Vuoden 2024 kaukolämpötutkimuksen tulokset kertovat, että suomalaiset ovat keskimäärin tyytyväisiä kaukolämpöyhtiöihin. Tyytyväisyys on myös noussut varsin selvästi muutaman vuoden takaisista. Asiakkaat arvostavat kaukolämmön toimitusvarmuutta ja huoltovapaata mukavuutta, mutta pitävät tärkeänä myös asiakaslähtöisyyden kehittämistä.

Vuoden 2024 asiakastyytyväisyystutkimus kaukolämmön yksityisasiakkaille paljastaa, että useat energiayhtiöt ovat onnistuneet saavuttamaan korkean tason asiakastyytyväisyydessä. Kärkeen nousi Nurmijärven Sähkö ja sen jälkeen toiseksi Tampereen Energia. Sekä yksityis- että yritysasiakkaiden yhteenlasketussa asiakastyytyväisyydessä Nurmijärven Sähkön ja Tampereen Energian edelle meni Vantaan Energia.

”Tutkimuksen mukaan olemme kyenneet vastaamaan asiakkaidemme odotuksiin laadukkaalla palvelulla ja kattavalla asiakaskokemuksella. Imagomme koettiin vahvaksi”, iloitsee Nurmijärven Sähkön toimitusjohtaja Lauri Laine.

Yksityisasiakaspuolen asiakastyytyväisyys- ja asiakasuskollisuustutkimuksessa nousee esiin eri energiayhtiöiden kyky vastata kotitalousasiakkaiden odotuksiin ja tuottaa arvoa heidän näkökulmastaan.

Nurmijärven Sähköverkko asiakastyytyväisyyden kolmen kärjessä

Sähkönsiirron osalta asiakkaiden odotukset eivät kohdistu pelkästään sähkön toimitusvarmuuteen, vaan myös ajantasaiseen ja ennakoivaan viestintään keskeytyksistä. Kuluttajien asiakastyytyväisyyden kärjessä tänä vuonna ovat hyvin pienin eroin Kuopion Energia Sähköverkko, Vantaan Energia Sähköverkot ja Nurmijärven Sähköverkko.

Nurmijärven Sähköverkon asiakastyytyväisyys on selvästi alan keskiarvoa korkeampi. Kaikki tutkimuksessa menestyneet yhtiöt ovat myös parantaneet pisteitään edellisvuodesta, mikä kertoo niiden jatkuvasta kehitystyöstä asiakastyytyväisyyden parantamiseksi.

Sähkönmyynti toimialan keskiarvoa

Sähkönmyynnin osalta Nurmijärven Sähkö sijoittuu lähelle toimialan keskiarvoa. Erityisesti asiakasuskollisuus, asiakaspalvelun laatu ja vaivattomuus nousevat alan keskiarvoa paremmiksi. Kriittisiä arvioita annettiin sähkösopimuksen sopivuudesta ja kilpailukyvystä.