Kaukolämmön yksityisasiakkaat antoivat huipputulokset Nurmijärven Sähkölle EPSI Ratingin Kaukolämpö 2025 -tutkimuksessa. Palvelun sujuvuus, helppous ja luotettavuus nostivat meidät kokonaisarvioiden toiselle sijalle.

Suomalaisten kaukolämpöasiakkaiden tyytyväisyys kaukolämpöyhtiöihin jatkaa nousuaan ja on jo erittäin korkealla tasoa. Alan toimijoiden toimittamaa palvelua kuvataan varmaksi, huolettomaksi ja helposti toimivaksi.
Vuoden 2025 kaukolämmön asiakastutkimus osoittaa, että Seinäjoen Energia, Nurmijärven Sähkö ja Savon Voima muodostavat koko toimialan selkeän kärjen. Sujuvuus ja luotettavuus erottavat kaukolämmön kärkiyhtiöt.
Yksityisasiakkaiden parhaat arvosanat sai Seinäjoen Energia. Erittäin tyytyväiset asiakkaat mitattiin lisäksi Nurmijärven Sähkölle, Oulun Energialle, Fortumille ja Tampereen Energialle. Näiden yhtiöiden asiakkaat kokevat palvelun erityisen mutkattomaksi ja arvostavat selkeää hinnoittelua sekä hyvää viestintää. Useiden yhtiöiden tulokset ovat nousseet viime vuodesta, mikä kertoo siitä, että asiakaskokemuksen kehittämiseen panostetaan aktiivisesti.
Kaukolämpö pärjää hyvin vertailussa muihin lämmitystapoihin, mutta erot yhtiöiden kesken kasvavat.
Asiakkaat, joilla on kokemusta useammasta lämmitysmuodosta (esim. maalämpö, sähkölämmitys), arvioivat kaukolämpöä entistä myönteisemmin. Tyytyväisyystaso on noussut useissa yhtiöissä, ja esimerkiksi Nurmijärven Sähkön, Tampereen Energian ja Savon Voiman asiakkaat antavat kaukolämmölle selvästi keskiarvoa paremmat arvosanat.