Ajan­kohtaista

Sähkönmyynnin asiakkaamme ovat erittäin tyytyväisiä

Nurmijärven Sähkölle suurin harppaus sähkön vähittäismyyntiyhtiöiden asiakastyytyväisyydessä.

EPSI Ratingin vuosittain energia-alalla toteuttama asiakastyytyväisyystutkimus pyrki selvittämään kuinka sähköyhtiöt onnistuvat vastaamaan asiakkaiden kasvaviin vaatimuksiin palvelun laadusta, vastuullisuudesta ja viestinnästä.

Sähkönkulutus on Suomessa ollut kasvussa, ja on selvää että sähkö ei ole enää pelkkä toimitettava hyödyke, vaan elintärkeä osa arjen palvelukokemusta.

”Tämä kehitys myös haastaa sähköyhtiöt”, toteaa Heidi Laitinen, EPSI Rating Finlandin maajohtaja. ”Ei riitä, että palvelu toimii – sen on oltava sujuvaa, ennakoivaa ja ympäristöä kunnioittavaa.”

Sähkön vähittäismyyntiyhtiöiden asiakastyytyväisyys jatkoi nousuaan, ja yksityisasiakkaiden odotukset näkyivät entistä selkeämmin tuloksissa. Parhaiden yhtiöiden erot syntyvät nyt ennen kaikkea palvelun laadusta, luotettavuudesta ja vastuullisuuden uskottavuudesta – siinä, miten sähköyhtiö onnistuu rakentamaan suhteen, jota asiakkaat eivät enää arvioi vain hinnan perusteella.

Kokonaistulosten viides ja suurin nousija yksityisasiakkaiden tyytyväisyydessä

Tutkimuksen kärkisijalla oli Vihreä Älyenergia ja toisena Herrfors. Seuraaville sijoille ylsivät Seinäjoen Energia ja Nordic Green Energy. Nurmijärven Sähkö teki vuoden suurimman yksittäisen nousun (+8,3 pistettä). Parannukset näkyvät koko linjassa – tuote- ja palvelulaadussa, vastuullisuuskuvassa ja vastineessa rahalle. Asiakkaat kokevat, että yritys on onnistunut muuttamaan toimintaansa aidosti asiakaskeskeisemmäksi.

Vähittäissähkönmyynnin kenttä Suomessa on muuttumassa yhä vaikeammin hahmotettavaksi: sähkö on siirtymässä teknologisen infrastruktuurin rinnalta osaksi arjen palveluverkkoa, jossa asiakaskokemus ei enää näyttäydy yksittäisinä pisteinä, vaan jatkuvana virtana odotuksia, kokemuksia ja luottamusta.

Lue EPSI Ratingin tiedote kokonaisuudessaan https://www.mynewsdesk.com/fi/epsirating/pressreleases/miten-tyytyvaeisiae-suomalaiset-yritykset-sekae-kuluttajat-ovat-saehkoeyhtioeihin-3416526